torsdag 29 december 2011

Grönt och fint!

Idag var jag ute och inspekterade bana och greenerna för att se så allt såg bra ut.




Green 7 på Västerled
Jag har aldrig sett något liknande, greenerna ser helt otroligt fina ut.
De skador vi hade har nästan helt vuxit bort.





Färgen på greenerna och även fairway ser ut som om det skulle vara augusti och inte 29 december!
Hur detta påverkar gräset är svårt att säga, men som det ser ut just nu så ser jag inget som tyder på att gräset inte skulle klara sig mycket bra.




Green 8 på Österled inga aktiva angrepp, för ca två månader sedan så va här ganska stora svampangrepp.
Dessa är nu nästan helt borta.




Fortfarande en del tappra golfare som är ute och swingar.
Hagby är förvånansvärt torr fortfarande.

Vi verkar ha klarat oss ganska bra undan Gudrun inga träd som fallit på banan vad jag kunde se idag.




En vinter utan snö är inte så dumt tycker jag!

//Magnus

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar